Online Open Avond Werken met Kinderen

  • Wanneer
    21 november 2024
  • Tijd
    19.15 - 21.00

Sfeer proeven?

Kom proeven aan het vak en de opleidingen tot KinderCoach, Integratieve KinderCounselor en Integratieve Kindertherapeut. Doe mee en kom erachter of de opleiding bij jou past.

 

Welke vragen heb jij? 

  • Wat is het verschil tussen Kindercoaching en Kindercounseling?
  • Hoe is de opleiding opgebouwd en welke vakken krijg ik?
  • Wat is de studiebelasting?
  • Over welke kwaliteiten beschikken de studenten die deze opleiding succesvol afronden?
  • Wat kan ik met de opleiding in de praktijk?

Het programma

Online

  • 19.15 Check-in Zoom. PowerPoint over De Academie
  • 19.30 Start
    • Welkom
    • De opleidingen
    • De praktijk: 'Aan den lijve ervaren'
    • Vragenronde
    • Wat is je volgende stap?
  • 21.00 Slot

 

Het programma wordt begeleid door de docenten: Maaike van der Velden of Jantien van Zuilen.

 

Open avond hosts

De docenten

Maaike van der Velden

Integratieve Kindertherapeut, docent Integratieve KinderCounselor, trainer HarTgrondig Opvoeden/De OpvoedCoach en EmoE-trainer i.o.

 

Jantien van Zuilen

Integratieve Kindertherapeut ECP, hoofdopleider KinderCoach Practitioner, docent Integatieve KinderCounselor en trainer HarTgrondig Opvoeden/De OpvoedCoach.

Een kijkje in de praktijk van Hanneke de Hertog

 

Gerelateerd

1. De beste therapie voor het kind (4-12 jr.)

Het kind heeft recht op de beste Integratieve Kindertherapeut van Nederland. Dat is iemand die oprecht nieuwsgierig is naar de wereld van het kind: zijn overtuigingen, mogelijkheden, belemmeringen, gevoelens, aanleidingen voor gedrag, klachten en wensen. Iemand die voor en met ieder kind een eigen unieke therapie wil creëren. Zo’n Integratieve Kindertherapeut kun jij zijn voor de kinderen die komen in jouw praktijk.  

Wij beschouwen het kind als deskundig op zichzelf. Het kind weet bewust of onbewust wat het echte probleem is, wat de oplossingen zijn en met welke middelen dat het beste kan. Kortom: ‘het kind weet het, kan het en doet het.’ Je aanpak is vraaggestuurd: de vraag van het kind is leidend. Je werkt procesgericht: je coacht het kind door de stappen van zijn eigen veranderingsproces. Van zijn ellende naar zijn geluk. Je maakt gebruik van het beeldend vermogen: trance, visualisatie, imaginatie en alle materialen die in je Integratieve Kindertherapiepraktijk hebt. Zoals verkleedkleren, zwaarden, pistolen, een tent, knuffels, (prenten)boeken, een winkeltje, (hand)poppen en poppenkast, etc. Alles wat nodig is om het zelfhelend vermogen te activeren. Je werkt met allerlei beïnvloedingsinterventies waaronder Speltherapie.

Je leert een beroep dat op wetenschappelijk onderzoek is gestoeld. De Nederlandse Academie is gespecialiseerd in kortdurende Integratieve Kindertherapie, een gewild ‘product’ bij verwijzers en ouders. Je werkt volgens de principes uit de 3e generatie integratieve ontwikkeling in Counseling en Psychotherapie. Dit Nieuwe Paradigma in de Veranderkunde is op De Nederlandse Academie ontwikkeld. Dit Nieuwe Paradigma heeft als kenmerk: volledig client based en outcome measured, positieve psychologie, sturend op het veranderingsproces met behulp van effectieve beïnvloedingstechnieken. Je ontwerpt een uniek actieplan samen met het kind. 

De laatste ontwikkelingen uit het vakgebied worden doorlopend opgenomen in het curriculum en omgezet naar de praktijk. Daarmee maak je voor ieder nieuw cliëntje een creatieve, behandeling-op-maat in plaats van het kind en ouders door een protocol te persen. 
In de studiegids Integratieve Kindertherapie lees je het voorbeeld van Bastiaan (10 jaar) die geholpen is bij zijn overgeven, bang voor harde stemmen, bang voor veranderingen, bang om alleen te zijn (zijn moeder moet regelmatig in de klas blijven), bang om te gaan slapen, bang om in de belangstelling te staan, bang om nieuwe dingen te ondernemen, met lichamelijke klachten als krampen, ontstekingen, buikpijn en hij geeft iedere dag wel eens over uit angst. Begonnen als twee dagen oude baby. Bastiaan is door de gezondheidszorg heengegaan: van huisarts, kinderarts, magnetiseur, diëtiste speltherapeut, lasertherapeut, Cesartherapeut, homeopaat kinderpsycholoog tot psychomotorisch therapeut: het had niet geholpen. In de studiegids Integratieve Kindertherapie lees je waarom, wat je beter niet en wat je beter wel kunt doen. 

Terug
Terug

2. Het beste voor jezelf

Kindertherapeut-zijn gaat natuurlijk ook over jezelf als mens. In de opleiding werk je ook aan je eigen geluk. Dat is ook nodig: vanuit jouw menskwaliteiten help je het kind met zijn ouders. Populair gezegd: je kunt iemand niet verder helpen dan je zelf ver bent. Zelfinzicht en zelfkennis is essentieel en de opleiding biedt je dan ook alle mogelijkheden om als mens te groeien en als professional te ontwikkelen.

Het gevoel kinderen écht te helpen, ouders (weer) te laten houden van hun kind: wat bijzonder toch om zo zonder voorwaarden toegelaten te worden in de wereld van het kind.

Het beroep van Kindertherapeut: bijzonder, belangrijk en blij-makend.

Terug
Terug

3. Erkenning, vergoeding en btw vrijstelling

Met deze top-opleiding verkrijg je het hoogste Europese kwaliteitskeurmerk in de psychotherapie: het European Certificate for Psychotherapy (ECP). Uniek is ook dat je al na het 2e jaar van de opleiding voor vergoedingen van zorgverzekeraars van je Integratieve Kindertherapie in aanmerking komt. Én je hebt dan ook btw vrijstelling. Doorstuderen in het 3e en 4e jaar in je eigen praktijk met een goed financieel fundament: voor iedere zelfstandige een prachtig vooruitzicht. Je vindt dat alleen op De Nederlandse Academie.

Vektis AGB-codes
Al na 2 jaar opleiding beschik je over Vektis AGB-code 90, met het ECP kom je in aanmerking voor Vektis AGB-code 9421. Je cliëntsessies worden niet vergoed vanuit de AWBZ maar wel uit de aanvullende zorgverzekeringen. 

Om misinterpretatie en/of verkeerde verwachtingen voor te zijn wil de Academie expliciet aangeven dat zij niet beschikt over een NLQF 6 of 7 kwalificatie voor haar opleidingen en dat de opleiding tot MasterTherapeut niet leidt tot een officiële NVAO master degree.

Terug
Terug

4. Studeren en verdienen 

Terugverdienen | Eigen praktijk en fiscale mogelijkheden

1. Terugverdienen: meer dan € 12.000 in 4 jaar
Je doet de opleiding Integratieve Kindertherapie. Dat betekent dat je direct aan de slag gaat in de praktijk. In de eerste 2 jaren doe je 100 en in de laatste twee jaren doe je 200 cliëntsessies. In het prille begin zul je nog weinig vergoeding vragen aan de ouders van je cliënt, maar dat loopt steeds meer op. Aan het eind van het 2e jaar ben je gediplomeerd Integratieve KinderCounselor. Je komt dan voor vergoedingen van de zorgverzekeraars in aanmerking én je hebt vrijstelling voor de btw. De berekening, rekening houdend met het laagste tarief, ziet er dus al volgt uit:
Jaar 1 Integratieve KinderCoaching: 38 sessies, € 420,-
Jaar 2 Integratieve KinderCounseling: 62 sessies, € 1450,-
Jaar 3 Integratieve Kindertherapie: 100 sessies, € 4.100
Jaar 4 Integratieve Kindertherapie: 100 sessies, € 6.400

Over 4 opleidingsjaren is het terugverdien totaal € 12.370

Bovenstaande zijn gemiddelde prijzen die Integratieve Kindertherapeuten in opleiding vragen aan de ouders van hun cliëntjes, gebaseerd op het verplicht aantal cliënturen. Uiteraard kun je, zoals veel Kindertherapeuten i.o. ook doen, meer cliëntsessies verrichten. Meer cliënten: meer verdiensten!

NB. Aan deze berekening kunnen geen rechten worden ontleend: het geeft slechts een indicatie. 

2. Eigen praktijk en fiscale mogelijkheden
Voor deze opleiding is het uitvoeren van cliëntbehandelingen in de (eigen) praktijk een voorwaarde voor diplomering. Dit is gunstig, want kosten voor studie/deskundigheidsbevinding kun je aftrekken als zakelijke kosten van jouw praktijk.
Voorts is in bepaalde gevallen naast ‘zelfstandigenaftrek’ ook ‘startersaftrek’ mogelijk. Het is dus voor je aftrekmogelijkheden van belang om je op te stellen als ondernemer en je in te schrijven met de naam van je praktijk/bedrijf en KvK-inschrijving te regelen.

Let wel: de Belastingdienst vaardigt steeds nieuwe richtlijnen uit. Daarom kan aan het bovenstaande geen rechten worden ontleend.

Terug
Terug

Aanmelden voor

Online Open Avond Werken met Kinderen

donderdag 21 november 2024 | 19.15 - 21.00

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Hidden
Hidden
date
Hidden
Hidden
Hidden

Terug
Terug